Charencieu – Blaune (17,5 km)

Woensdag 10 juli 2019: Charencieu – Blaune (17,5 km)

We hebben heerlijk geslapen op een prima bed met een lekkere temperatuur in de kamer. We konden op deze ochtend uitslapen omdat het ontbijt pas om 8 uur geserveerd werd. Dat was voor deze dag geen probleem omdat de etappe niet al te lang was en het niet zo warm zou worden. We hebben genoten van een prima ontbijt. Om negen uur vertrokken we voor onze etappe.

Het was een heerlijke wandeldag. Het was zonnig, in de ochtend koel en maximaal 27 graden. Daarbij stond ook nog eens een lekker briesje. De route van deze dag was aantrekkelijk, kortom het was genieten. De etappe was 18 kilometer plus anderhalve kilometer naar de camping, waar we om half vier aankwamen.

De route van deze dag was een afwisseling van landerijen en bos, verharde wegen, brede onverharde paden en soms ook smalle bospaadjes en graspaadjes.
Het eerste deel van de etappe ging voornamelijk omhoog en als je dan even naar beneden ging volgde al snel weer een klim.

Na iets meer dan een uur lopen bereikten we Valencogne. We hebben de kerk bezocht en daar een stikker als stempel op onze pelgrimspas geplakt. Na dit dorp volgde er een stil stuk met weinig huizen. Eerst moesten we nog wat verder omhoog, wat werd gevolgd door een vlakker stuk. Gijs zijn energie raakte op en zijn maag begon te rammelen. Daarom hebben we even voor Le Pin een stop ingelast. We vonden een mooi plekje langs het pad om te gaan zitten. Daar hebben we de boterhammen en druiven die we mee mochten nemen vanuit het kasteel gegeten.

Na deze stop hebben we een stukje doorgelopen naar Le Pin. Daar hebben we op een terras een heerlijk bakje koffie gedronken. Het bleek dat je hier ook een warme maaltijd kon krijgen. Dat wisten we niet, want anders hadden we hier een warme lunch genomen en hadden we geen blikvoer in onze rugzakken mee hoeven te torsen. Want in het plaatsje waar wij zouden verblijven was geen supermarkt en geen restaurant.

Na deze koffiepauze hebben we het laatste deel van de etappe gelopen. Er waren zo af en toe toch nog wat hellingen, maar niet al teveel. In Blaune verlieten we de GR65 en zijn we via rustige weggetjes naar de camping in Oyeu gelopen. Het was een stille en simpele camping. We werden gastvrij ontvangen met koel water met wat citroensap erdoor.

Daarna hebben we de tent opgezet op een heerlijk zacht stukje gras. De douches zagen er niet aantrekkelijk uit, daarom besloten we om het douchen dan maar een keer over te slaan. Dat zou de volgende dag vast wel weer goed komen, omdat we dan in een hotelletje in La C Côte St André zouden verblijven. We hebben deze avond voor ons zelf gekookt en verder rustig aangedaan. We konden gebruik maken van een tafeltje en de stoelen van een caravan naast onze tent omdat er geen gasten in de caravan waren.