Foulbec – Ficquefleur Equainville (21,5 km)

Maandag 13 juni 2022: Foulbec – Ficquefleur Equainville (21,5 km)

We hadden een heerlijke rustige plek en een goed bed, dus hebben we heer lijk geslapen. Ook kregen we een prima ontbijt voorgezet. Dat was een prima start voor een prachtige wandeldag. Het was deze dag zonnig en 20 graden. We hadden een pittige etappe voor de boeg met behoorlijk wat hoogtemeters, vooral in de tweede helft van de etappe. Bij Berville begonnen we aan de GR223.

Eerst moesten we ruim een kilometer teruglopen naar de route. Daarna hadden we een licht op en neergaande route met een afwisseling van landerijen en bos en mooie uitzichten. Het was veelal onverhard. In Conteville zijn we even in de kerk geweest. En daarna hebben we een rustpauze gehouden.

Het volgende deel naar Berville was nog steeds wat op en neergaand, maar met minder bomen. In Berville hebben we het ommetje langs de Seine overgeslagen. Bij de kerk was een bankje voor onze lunchpauze.

We deden het rustig aan omdat we anders te vroeg zouden zijn, want we moesten na zes uur in de middag aankomen. Na de lunch kwam er meteen weer een klim Het was niet steil maar duurde wel even. In het bos was het even vlak en daarna gingen we meteen weer naar beneden over een ietwat vervelend pad met veel stenen.

Beneden aangekomen staken we een stroompje over en daarna kwam er meteen weer een klim tot een volgend dorpje. Dit dorpje had mooie huizen en grote percelen. Onderweg was het weer genieten van de mooie uitzichten.

Bij het dorpje Fatouville gingen we weer naar beneden door het bos over een steenachtig pad. In Joble zagen we een mooi bushokje waar je kon zitten. Daar hebben we onze tweede lunchpauze ingelast.

Na deze pauze moesten we meteen weer aan de bak voor een volgende klim. We gingen min of meer om het eerste deel van het dorpje Ficquefleur – Equainville heen voornamelijk over een graspad. Op sommige stukken was het gras erg hoog.

Op een gegeven moment kwam er weer een afdaling richting het andere deel van Ficquefleur Equainville. We waren nog wat aan de vroege kant voor onze overnachting. Dus hebben we hier nog even gezeten op de trappen voor het dorpshuis.

Het laatste deel bevatte toch nog een paar behoorlijke klimmen. We hadden een bijzondere overnachtings plek, een ton in de tuin van de bewoners. Het was er wel een beetje krap. Aangezien het weer mooi was konden we buiten zitten, We hebben zelf gekookt met adventure gedroogd voedsel dat we van huis af meegenomen hadden. Verder hebben we rustig aangedaan.