Fécamp – Le Tilleul (22 km)

Dinsdag 28 september 2021: Fécamp – Le Tilleul (22 km)

Ook op deze dag hebben redelijk vroeg ontbeten met een stevig ontbijt. We vertrokken rond negen uur voor een pittige etappe. Het was een mooie wandeldag over een prachtige route met zon en wolken en op een enkel spatje na droog en zo’n 17 graden.

De eerst paar kilometer liepen we nog over de boulevards van Fécamp. Daarna moesten we behoorlijk stijl omhoog. Dit zou één van de vele klimmetjes zijn op deze dag. We hadden nog maar een klein stukje vlak gelopen toen er meteen weer een afdaling en klim kwam bij Grainval.

De volgende daling en klim was bij Yport. In Yport hebben we iets gegeten voor nieuwe energie. Niet veel verder bij Vaucottes kwam er nog een daling en een klim. We hadden hierbij prachtige uitzichten op de kalksteen rotsen.

Nadat we weer boven waren en Benouville bereikt hadden was het tijd voor onze lunchpauze. We liepen even van de GR21 af naar het kerkje. Daar was een stenen bank waar we heerlijk in de zon konden zitten.

Vervolgens gingen we richting de klif, waar we nog een daling en stijging voor de kiezen kregen alvorens we op een behoorlijk effen pad tot Etretat terecht kwamen. Soms was het pad wél erg dicht bij de krijtrotsen. We hadden hier regelmatig prachtige uitzichten over de kustlijn. Het werd steeds drukker.

Toen we vlakbij Etretat kwamen zagen we natuurlijke bogen. Nu begrepen we waarom het zo druk was met toeristen. De kust was hier wel heel bijzonder. In Etretat hebben we even op de boulevard gezeten om te rusten en wat te eten.

Daarna ging het weer omhoog langs nog meer fraaie plekken langs de kust. Het was een behoorlijk op en neergaand pad maar alle moeite waard. Ook hier was het erg druk met wandelaars. De laatste drie kilometers gingen weer van de kust af, meest over graspaden. Daar keerde de rust weer terug.

Aan het begin van Tilleul was onze mooie B&B. Alles was zeer schoon en piekfijn on orde. De afhaalpizza was de enige open restaurant. We hadden daarom geen andere keuze dan een pizza af te halen. Onze gastvrouw wilde niet dat we dit op onze kamer zouden opeten vanwege de geuren. Gelukkig hadden we een overdekt balkon, zodat we onze pizza tijdens een regenbui toch buiten konden eten. De pizza was van prima kwaliteit.