Dohan – Auby-sur-Semois (11 km)

vorigeeinde

Vrijdag 6 juli 2018: Dohan – Auby-sur-Semois (11 km)

Het was tot vrij laat in de avond buiten luidruchtig. Daarna hebben we goed geslapen. Vanwege de warme kamer moesten de ramen wel openblijven. Met het ontbijt hadden we onze eigen tafel. Daarna ingepakt en vertrokken. We waren al snel het dorp uit. We liepen eerst langs nog wat huizen tussen veel bomen, maar iets verder werd het zonniger en dus meteen weer warm.

Na ruim één kilometer lopen kwam Gijs er achter dat hij per ongeluk de sleutel van de hotelkamer meegenomen had. Dus besloot Gijs toch maar even terug te lopen om de sleutel af te geven, terwijl Anja van de gelegenheid gebruik maakte om even heerlijk in het gras te zitten. Gijs ging in hoog tempo terug, maar inmiddels was de hoteleigenaar vertrokken, dus besloot Gijs de sleutel bij de voordeur achter het vliegengordijn te leggen en heeft daarna even opgebeld. Dat was goed.

Nadat Gijs terug hebben we onze weg vervolgd. Het eerst stuk ging over een vrij breed niet al te interessant pad, meest niet dicht bij de rivier. Vlakbij Gué kwamen we we weer dicht bij de rivier en werd het mooier om te lopen. Op een gegeven moment was er een stukje voor de camping een smal pad door hele hoge begroeiing. Hier hadden we ook een prachtig zicht op de rivier.

Bij Gué moesten we eerst via een weg omhoog en daarna volgde weer een onverhard pad wat weer wat naar beneden ging. We moesten namelijk helemaal met een grote boog om de camping heenlopen. Wat verder kwamen we weer in de buurt van de rivier. We passeerden enkele scouting kampen. Op een plek hadden de scouts een heel bouwwerk op palen gemaakt. Hoog tussen de palen hadden ze een planken vloer aangelegd voor de overnachting.

We hebben de rivier een tijdje gevolgd. Dan volgde er een pad door het bos omhoog. Toen het opener en vlakker werd vonden we een plekje in het gras en in de schaduw voor onze lunch. Vanaf hier was het niet ver meer naar Auby-sur-Semois. Aan het begin van Auby-sur-Semois was het einde van onze tocht langs de GR16. In een ander jaar zijn we van plan om dit verder af te maken.

We moesten nog bij het treinstation Bertrix zien te komen. De bus ging de eerste uren nog niet. We dachten, laten we een restaurant/café in het dorpje zoeken en daar een taxi bestellen. Helaas was er geen enkel restaurant/café of winkel te vinden. Wat nu. We wisten dat het een kleine negen kilometer naar het station in Bertrix was. Uiteindelijk besloten we daarom maar te lopen en ruim twee uur later waren we bij het station in Bertrix. Vanaf hier hebben we de trein naar Dinant genomen en vanaf Dinant de bus naar Givet, waar onze auto geparkeerd stond op een grote parkeerplaats. Vanaf Givet zijn we naar huis gereden, waar we iets voor middernacht aankwamen.