Brugge – Varsenare (15 km)

Maandag 30 augustus 2021: Brugge – Varsenare (15 km)

We vonden het leuk om twee dagen in Brugge te overnachten. Daarom hebben we besloten om deze etappe op een alternatieve manier te doen.

Na een goed ontbijt in het hotel hebben we eerst de bus naar Varsenare genomen. Vanaf daar zijn we via de andere richting over de GR5A gelopen. Het eerste deel ging door de luxe woonwijken van Varsenare. Het ene huis was nog mooier dan het andere huis.

Na deze mooie huizen route kwamen we in het stadspark Beisbroek. Het was een mooi bosachtig gebied met drie kastelen. We liepen hier over een hele bochtige route. Sommige stukjes waren helaas wel erg dicht bij de snelweg met de nodige geluidsoverlast.

Tegen het einde van het bosgebied kwamen we langs een picknickplaats met een aantal picknickbanken. Daar hebben we geluncht. Na de lunch waren we al snel in de bewoonde wereld. Via een woonwijk liepen we naar station Brugge. We staken via het stationsgebouw het spoor over. Daarna vervolgden we onze weg naar de binnenstad via de alternatieve GR5A route.

Via het Minnewater liepen we naar het Begijnhof. Daar zijn we even binnengelopen. We hebben ook de kerk bezocht. Het Begijnhof was heel stil en ruim opgezet. Na dit uitstapje liepen we langs een kerk richting de Markt, het eindpunt van de etappe.

Bij aankomst hadden we nog wat boodschappen gedaan voor de volgende dag. In de avond zijn we bij een ander restaurant op het marktplein uit eten geweest.