Mutzenich – Perlenau (7,5 km)

Dinsdag 4 juli 2017: Mutzenich – Perlenau (7,5 km)

We hebben heerlijk geslapen in een koele kamer. We hebben eerst onze spullen ingepakt en daarna zijn we naar het restaurant gelopen voor ons ontbijt. We hadden vandaag een korte etappe gepland zodat we de mogelijkheid hadden om ook nog wat in Monschau rond te kijken. Het was een prima wandeldag met veel zon en een heerlijke temperatuur.

Na ons vertrek kwamen we eerst langs de kerk in Mutzenich. Daar zijn we even naar binnen gelopen. Deze kerk had een prachtige preekstoel van houtsnijwerk. Na Mutzenich liepen we via een mooie wandelroute naar beneden naar Monschau. We kwamen bij een museum Monschau binnen. Daar ging de Eifelsteig nog weer even een stuk omhoog om daarna bij de burcht naar het centrum af te dalen. Monschau is een zeer toeristisch stadje en dat is heel goed te begrijpen. We passeerden een oude kerk met prachtige stukken.

In het centrum van Monschau hebben we rustig de tijd genomen om rond te kijken naar de idyllische plekjes. Op de markt hebben we bij een bakkerij wat lekkers gekocht met koffie en heerlijk op een terrasje in de zon gezeten. Vanuit het centrum van Monschau gingen we via trappen en smalle paadjes omhoog naar een prachtig uitzicht over Monschau. Na dit uitzicht gingen we eerst weer naar beneden naar de rivier en daarna meteen weer een stuk omhoog richting Perlenau. In de buurt van de camping namen we een heel steil pad naar beneden.

Er was veel plaats op de camping. We gingen op een mooi plaatsje bij een riviertje staan. We waren vroeg. Dus hadden we de tijd om ons te douchen en onze spullen te wassen. Verder hebben we rustig aangedaan en de broodjes voor de volgende ochtend besteld. We hebben ’s avonds een van onze Adventure maaltijden gegeten.